(Fotografēts 2020.gadā, V.S. foto)
Sākotnēji ar šādu nosaukumu būvēta stacija uz šaursliežu dzelzceļa līnijas Aizpute—Saldus (600 mm līnija uzcelta Pirmā pasaules kara laikā, slēgta līdz ar platsliežu posma Saldus—Skrunda uzbūvēšanu) un atradusies pie Mazskudru mājām, tagadējā Oskara Kalpaka muzeja. Airītes platsliežu stacijas pagaidu ēka celta Glūdas—Liepājas dzelzceļa būvniecības ietvaros 1928. gadā. Stacijas mūra ēka pabeigta1935. gada novembrī, pēc tipveida projekta, līdzīgi kā Jostas un Tadaiķu stacijas. Projekta autors, iespējams, ir inženieris un arhitekts Artūrs Tramdahs. 1947. gadā izdota pavēle demontēt 600 mm stacijas pievedceļu (tas veda no stacijas pāri Cieceres upei Zirņu ciema virzienā). Savulaik stacija kalpojusi par visai lielu tranzīta un tirdzniecības centru, padomju okupācijas laikos apkārtējās viensētas iznīcinātas, stacijas nozīme mazinājusies, līdz tā slēgta. Pēdējais vilciens te pieturējis 1993.gadā. Pašlaik norit stacijas atjaunošanas un vēstures apzināšanas darbi ar cerību reiz atvērt nelielu muzeju. Pasažieru dīzeļvilcieni nepietur kopš 2001.gada 15.augusta. Stacija iekļauta Valsts Aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā ar Nr. 8889.
Stāsts par Airītes staciju ir stāsts par stipriem cilvēkiem gan pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados, kad staciju uzcēla, gan šodien, kad to Stumburu ģimene no grausta pārvērtusi par industriālā mantojuma objektu.
Nu šeit ir vieta, kur ne tikai iepazīt stacijas, dzelzceļa un ar to saistīto cilvēku vēsturi, bet baudīt dažādus noskaņas kultūras pasākumus, par kuriem apmeklētājiem nav jāmaksā, tikai jāatnāk un jābauda.
Adrese: Saldus novads, Zirņu pagasts, Airītes stacija (tā kā Blogspot savā jaunajā versijā kopš 2020.gada oktobra liegusi iespēju kartē atzīmēt precīzu objekta atrašanās vietu, publicēšu koordinātes šeit – 56.705775, 22.172492 )