(Fotografēts 2004.gadā, Romvalda Salceviča foto)
(Fotografēts 2020.gadā, Līgas Landsbergas foto)
Dzelzsbetona tilts pār Gauju pie Strenčiem autoceļa Smiltene-Strenči 28.4 kilometrā.
Uzbūvēts 1909.gadā inženiera A.Vernera vadībā. Brauktuves daļu klāj trīs veidu segumi-betons, bruģis un koks
(mūsdienās gan izskatās, ka bruģis, koks un asfalts). Tilta platums - 4,5 m.
Tilta garums 91.6 metri. 1919. gadā,
Ziemeļvidzemē norisot karadarbībai, trešais laidums, skatot no Strenču puses,
aptuveni 4 metru garumā daļēji saspridzināts. 1921. gadā laiduma cietusī vieta
pēc inženiera K.Krivošejina projekta tika
izlabota. Salīdzinājumā ar citiem Gaujas tiltiem, šis tilts uzbūvēts ļoti īss,
kas bijis arī par cēloni tam, ka
1929. gada katastrofālajos plūdos ar spēcīgu ledus iešanu labā krasta uzbērums
izskalots. Toreizējās ekanomiskās depresijas laikā tilta laidums dzelzsbetonā nav atjaunots,
tas, uzbūvējot papildu balstu, pagarināts ar 2x16 metrus gariem velmētu tērauda
siju laidumiem ar koka brauktuvi. Tādā veidā tilts saglabājies līdz šodienai.
Pašreiz tas sakarā ar šauro brauktuvi un
nepietiekami iedziļinātiem pamatiem, kuru aptverošās rievsienas satrūdējušas, ir fiziski un morāli novecojis.
Nepieciešama jauna tilta pārejas būve,
kuras ass jau 1968. gadā dabā nosprausta. (no “Latvijas zemesceļu tilti”, 1994)
Pēdējoreiz
rekonstruēts
1997.gadā.
Adrese: Strenči