Krustpils dzelzceļa stacija kā lielākā līnijas Rīga—Daugavpils starpstacija uzbūvēta līdz ar līnijas būvniecību 1861. gadā. Šeit izbūvētas kā lokomotīvju un vagonu depo, tā arī citas dzelzceļa būves.
Pirmā pasaules kara laikā Krustpils stacija bija stipri cietusi. Smagi cieta viss dzelzceļa tīkls, īpaši Rīgas—Krustpils—Daugavpils līnija, kas trīs kara gadus atradās tiešā frontes līnijas tuvumā. Taču staciju atjaunoja gandrīz iepriekšējā apjomā. Pēc Otrā pasaules kara stacijas uzgaidāmās un dienesta telpas iekārtoja kādā sabiedriskā telpā stacijas laukumā un sākās jaunas stacijas ēkas būve, ko pabeidza 1954. gadā. Šī stacijas ēka ir divstāvu mūra celtne, kas saglabājusies līdz mūsdienām.
1940.gada “Jēkabpils vēstnesis” raksta par nākotnes plāniem: “Pēdējos gados, kustībai pieaugot, Krustpils stacijai tehniskā darbībā bija jūtamas neērtības. Darbību sevišķi traucē vecā depo ēka, kas atrodas sliežu ceļu vidū. Stacijas tagadējais ceļu skaits par mazu, tādēļ dzelzceļu virsvalde jau šogad uzsāks lielākus stacijas ceļu pārbūves un paplašināšanas darbus. Veco depo un daļu dzīvojamās ēkas nojauks, to vietā ierīkojot jaunus sliežu ceļus. Būs jānorok arī ap 100000 kubikmetri zemes. Stacijas Daugavpils galā paredzēts izbūvei zem sliežu ceļiem tuneli, lai novirzītu braucēju un kājnieku satiksmi. Līdz ar to būs novērsti iespējamie nelaimes gadījumi uz pārbrauktuves. Stacijas pārbūvi veiks divos gados. Šogad šim uzdevumam budžetā paredzēti 300000 Ls. Šādu dzelzceļu virsvaldes lēmumu Krustpils un apkārtnes iedzīvotāji var tikai apsveikt un priecāties īpaši par tuneļa būvi, jo līdzšinējās kustības dēļ satiksme pie pārbrauktuves pārslogota un pārāk neērta. Par tuneli sapņots un runāts daudz, tāpat kā kādreiz par tiltu. Atjaunotā valsts daudzus sapņus piepildījusi un darīs reālu arī šo”.
Adrese: Krustpils, Stacijas laukums 1